سبد خرید سبد خرید ٠
Loading...
cart-empty-ico محصولی در سبد خرید موجود نمی باشد!
بدون دیدگاه

پیشگیری از درد دست در دوچرخه سواری

از درد مچ گرفته تا خستگی انگشتان، متخصصان در حال حل مشکلات متداول و درد های معمول در حین و بعد از دوچرخه سواری هستند. اگر قبلا بر این باور بودید که خستگی انگشتان از قسمت های معمول دوچرخه سواری است، دوباره به این قضیه فکر کنید. بسیاری از دوچرخه سواران – از مبتدی تا پیشرفته – بر این باورند که میزان کمی از درد و ناراحتی مشکل خاصی بوجود نمی آورد. اما این درد می تواند قسمتی از یک مشکل بزرگتر باشد.

از درد مچ گرفته تا خستگی انگشتان، متخصصان در حال حل مشکلات متداول و درد های معمول در حین و بعد از دوچرخه سواری هستند.

اگر قبلا بر این باور بودید که خستگی انگشتان از قسمت های معمول دوچرخه سواری است، دوباره به این قضیه فکر کنید. بسیاری از دوچرخه سواران – از مبتدی تا پیشرفته – بر این باورند که میزان کمی از درد و ناراحتی مشکل خاصی بوجود نمی آورد. اما این درد می تواند قسمتی از یک مشکل بزرگتر باشد.

می توان انتظار وجود درد ها و ناراحتی های کوتاه مدت و گذرا را داشت،‌ اما اگر احساس کردید که دستان شما بعد از دوچرخه سواری می لرزد و مچ های دست خود را ماساژ دادید، وقت آن رسیده که بر پیشگیری از مصدومیت ها تمرکز کنید، قبل از اینکه از دوچرخه سواری متنفر شوید!

تناسب کامل

احساس ناراحتی و درد کوتاه مدت در ناحیه دست در حین دوچرخه سواری های بلند مدت غیر عادی نیست، مخصوصا اگر شما هنوز به طور کامل و صحیح با دوچرخه تناسب پیا نکرده باشید. پیدا کردن نوعی تناسب صحیح با دوچرخه، تاثیر مستقیمی بر درد و کوفتگی دست ها دارد. بعضی اوقات، شما باید ارتفاع زین را کمی بالا ببرید، یا حتی زین را عوض کنید تا با دوچرخه متناسب شوید. اختلاف ارتفاع بین زین و دوشاخ دوچرخه نیز تاثیر زیادی بر این مسئله دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله "چگونه با دوچرخه خود متناسب شویم؟" مارکتستان را مطالعه کنید.

نوع تعویض دنده خود را بررسی کنید

به صورت جدی به مکان قرار گیری شیفتر (تعویض کننده دنده) اهمیت دهید. حتی اگر تناسب کاملی با دوچرخه داشته باشید، شیفتر ممکن است کمی به بالا یا پایین متمایل شده باشد، این مسئله می تواند مچ های دست شما را در زاویه ای نامناسب و غیر عادی قرار دهد. دستگاه شیفتر باید در یک خط مستقیم هم راستا با ساعد قرار گیرد، طوری که عملکرد ترمز و تعویض دنده فقط باعث چرخش و بکارگیری انگشتان دست شود، نه اینکه مچ دست را برای ترمز گرفتن در زاویه ای نامناسب قرار دهد یا در اصطلاح بشکند. دستگیره های ترمز نیز باید براحتی قابل دسترس باشند. اگر یک دوچرخه سوار کوهستان هستید این اطمینان را حاصل کنید که دستگیره ها در سطحی قرار دارند که نوع گرفتن آن ها محکم و بدون لغزش است – این کار با وجود دستکش های مناسب دوچرخه سواری بهتر صورت می گیرد.

سطح تماس مناسب و کامل

گرفتن دستگیره های دوشاخ دوچرخه نمایانگر  نقطه تماس از  نقطه تماس کلی بدن با دوچرخه است. برای ایجاد و حفظ راحتی در حین دوچرخه سواری، طرز گرفتن دستگیره های دوچرخه از موارد ضروری محسوب می شود. بنابراین باید به فکر خرید یک سِت جدید از دستگیره ها باشید. این سِت باید برای دوچرخه شم و متناسب با فیزیک بدنی شما ساخته شده باشد، و نباید فقط بر دستگیره هایی تکیه کرد که به صورت اورجینال بر روی دوچرخه نصب شده اند. یک دستگیره خوب به خوبی از دوچرخه سوار حمایت می کند و آزادی عمل او را محدود نمی کند. استایل و مدل دوچرخه سواری نیز تعیین کننده نوع دوچرخه دستگیره های دوچرخه است. یک دوچرخه کورسی کوهستنا که برای تور های دوچرخه سواری استفاده می شود نیازمند دستگیره های با مدل صاف ستند. ما اگر از همان دوچرخه کوهستان برای دوچرخه سواری در جاده ها ناهموار و کوهستانی استفاده کنیم، به دستگیره های گرد تر و متورم تر نیازمندیم. می توانید برای ایجاد تناسب بین دست ها و دستگیره دوچرخه، از نوارهای مخصوص به آنها استفاده کنید.

تحرک

بهترین کاری که می توانید برای پیشگیری از کوفتگی دست ها در حین دوچرخه سواری انجام دهید، حرکت دادن دست ها است. این کار نه تنها به رفع درد کمک می کند،‌بلکه به دلیل پخش فشار های وارده، جریان خون را نیز افزایش می دهد و خستگی سلول ها را از بین می برد. بنابراین بر خلاف عقیده بسیاری از دوچرخه سواران که دست های خود را فقط در یک نقطه ثابت می گیرند، تغییر موقعیت دست ها بر روی دستگیره کمک زیادی به شادابی و راحتی بدن دوچرخه سوار می کند.

محیط خود را تصحیح کنید

اگر به یک کار دفتری یا اداری مشغول هستید، این اطمینان را حاصل کنید که بدن شما در حین کار بسیار راحت و بدون ناراحتی با میز و صندلی تناسب پیدا کرده است. زیرا عدم تناسب شما با این موارد می تواند به صورت درد و کوفتگی در حین دوچرخه سواری نمایان شود. این تناسب طبیعی می تواند با تغییر ارتفاع میز یا صندلی، تعویض خود صندلی یا زاویه کار با کیبورد حاصل شود.

با دکتر خود مشورت کنید

اگر درد یا کوفتگی تداوم پیدا کرد و به طول انجمید،‌ وقت آن رسیده که به دنبال کمک طبی بروید. اگر از درد دست یا کوفتگی – به خصوص کوفتگی – رنج می برید باید به سراغ پزشک بروید. به طور معمول اگر این درد در 8 کیلومتر اول دوچرخه سواری ادامه دار بود، این وضعیت عادی نیست و نیازمند مراقبت های تخصصی است.

برچسب ها :
دوچرخه برقی
اشتراک در شبکه های اجتماعی :

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

بدون دیدگاه
لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید